Nyhet

Bread & Boxers väljer Jetshop Commerce för förbättrad upplevelse och konvertering

Med enkelhet, komfort och funktionalitet som ledord, satsar Bread & Boxers på ökad onlineförsäljning och förbättrad kommunikation tillsammans med Jetshop.

Bread & Boxers riktade sig från starten 2009 till vana resenärer med lätt packning och produkterna, underkläder i klassisk svensk stilren design, var från början bara tillgängliga som en service på utvalda hotell. Efter allt fler förfrågningar från nöjda kunder beslutade sig Bread & Boxers för att bredda sin försäljning och sedan 2011 finns ett utökat sortiment till försäljning online och i utvalda butiker i Europa, Asien och USA. Nu satsar bolaget vidare, bland annat genom sitt samarbete med Henrik Lundqvist som delägare och ansiktet utåt, men också genom att byta till Jetshop Commerce för att skapa en bättre köpupplevelse och ökad konvertering online.

– Bread & Boxers har alltid stått för enkelhet, komfort och funktionalitet. Det är värden vi vill förmedla i alla kanaler och vi sökte en partner som kunde hjälpa oss med det. För oss är det viktigt att upplevelsen blir den rätta och att vi kan kommunicera på rätt sätt med våra kunder, samtidigt som vi ville göra det enklare att handla, självklart. Inspiration och konvertering på samma gång, så att säga, säger Henrik Lindahl, grundare och Creative Director på Bread & Boxers.

I leveransen från Jetshop finns en lösning byggd på Jetshop Commerce Elastic, med utbyggda funktioner för nyhetsbrev, en lookbook med konverteringsfokus och en förbättrad mobil köpupplevelse.

– Det är inspirerande att få samarbeta med kunder som har en sån passion för sina produkter och en så tydlig idé om hur de vill kommunicera med sina kunder. Vi är stolta över att få vara med och genomföra de planer Bread & Boxers har, säger Fredrik Hedblom, COO på Jetshop.

Mer info?

Fredrik Hedblom
COO, Jetshop
Jetshop Bread & Boxers Kundupplevelse Konvertering Commerce Elastic