Hyperdrive info

Så arbetar du med Jetshop Hyperdrive

Att marknadsföra dina produkter via GOOGLE SHOPPING

VAD DU BEHÖVER

1. Ett Google Adwords-konto
Annonsera på Google* (Heltäckande information)
*Kostnadsfri uppläggning och support från Google — Få kostnadsfri support från Adwords experter när du spenderar minimum 80 kr om dagen.

2. Ett Google Analytics-konto
Web Analysis Interface (Heltäckande information på svenska)

3. Ett Google Merchant Center-konto
Om Merchant Center
Nybörjarguide


ATT KOMMA IGÅNG

  1. Skapa ditt Google Adwords-konto
  2. Skapa en Google Shopping-kampanj
  3. Tilldela Hyperdrive Product Feed till Google Shopping-kampanj
  4. Skapa ett Google Merchant Center-konto
  5. Ladda upp din Hyperdrive Product Feed till Merchant Center-kontot
  6. Länka ditt Adwords- och Merchant Center-konto till varandra

För webbplatsanalys:

  1. Skapa ett Google Analytics-konto
  2. Länka ditt Adwords- och Google Analytics-konto till varandra


YTTERLIGARE INFORMATION


Att marknadsföra dina produkter via FACEBOOK DYNAMIC PRODUCT ADS (Remarketing)

VAD DU BEHÖVER

En Facebook-företagssida
Allmänna villkor för Facebook-sidor
Hur man skapar en Facebook-företagssida (Tre enkla steg – på engelska)


Förutom en Facebook-företagssida ställs det ytterligare tre krav, när du vill marknadsföra via dynamiska produktannonser på Facebook:

  1. Du måste ha ett Business Manager-konto för företaget.
  2. Du måste ha en produktkatalog och ladda upp eller länka den till Business Manager. I många fall kan du använda det befintliga flöde som du redan har skickat till andra shoppingportaler online.
  3. Du måste ha en Facebook-pixel på webbplatsen och använda standardhändelser för att rapportera vilka produkt-id:n från katalogen som visas, läggs till i kundvagnen och köps. Du måste kanske samarbeta med webbplatsutvecklaren för att implementera denna pixel på webbplatsen och anpassa den på rätt sätt.



ATT KOMMA IGÅNG

  1. Skapa en Facebook-företagssida
  2. Skapa ett Facebook Business Manager-konto
  3. Migrera din Facebook-företagssida in till ditt Facebook Business Manager-konto*
    * Efter migrationen till Business Manager sköts all Facebook-annonshantering inifrån ditt Business Manager-konto.
  4. Skapa en Dynamics Product Ad-kampanj, med tillhörande Product Ad Set(s) and Product Ad(s). Obs: Detta görs mha verktyget Power Editor, i Business Manager.
  5. Skapa en produktkatalog, samt en Facebook-pixel
  6. Uppladda din Hyperdrive Product Feed till din produktkatalog
  7. Uppladda Facebook-pixeln till sidorna på din webbplats


YTTERLIGARE INFORMATION

Kontakta oss för mer framgång

Med Jetshop Commerce får du en trygg e-handelsplattform, byggd för att passa just din affär.

56%
Jetshops kunder växer 56% mer än branschen i övrigt
85%
Upp till 85% lägre cost-of-ownership än licensbaserade system
99,9%
Övervakning och jour ger i snitt 99,9% upptid. Din affär i säkra händer.

Tack för ditt e-mail!