Nyhet

Jetshop lanserar unik funktionalitet

När våra kunders, deras slutkunders och marknadens behov i stort förändras vill vi att vår molnbaserade plattform ska leva upp till alla krav. Därför arbetar vi kontinuerligt med att addera ny och förbättrad funktionalitet – som maximerar kundens upplevelse och som förenklar arbetet för alla e-handlare.

Sedan januari i år har vi lanserat funktioner inom områden som kampanjhantering, kundlojalitet, filtrering och förbättrad SEO – som nu har blivit en del av flera av våra kunders implementerade e-handelslösningar.

ANVÄNDBARA KAMPANJVERKTYG
Vi har bland annat utvecklat en rad funktioner inom kampanjhantering som är helt unika på den nordiska marknaden. Vårt fokus har varit att automatisera en rad olika steg och att göra vår funktionalitet inom kampanjhantering ännu mer heltäckande och användbar.

De nya funktionerna gör det bland annat möjligt att skapa specifika landningssidor för ert företags kampanjprodukter eller tidsbestämda kampanjperioder. Via Jetshops API kan man nu enkelt skapa, uppdatera och radera kampanjer – och om man skapar en ny kampanj via det egna CRM-systemet kommer den att synas i alla integrerade kanaler för en bättre omnikanalupplevelse. Dessutom är det nu möjligt att automatiskt skapa produktbildstaggar för olika kampanjer som lanseras.

LOJALITET OCH TRYGGHET FÖR KUNDEN
Sedan året började har Jetshop även lanserat en ny lojalitetsmodul för Jetshop Commerce. Den förenklar bland annat arbetet med kundklubben och bidrar till att skapa en sömlös upplevelse i alla kanaler. Modulen integreras i företagets lojalitets-, CRM- eller kassasystem för att säkerställa att exempelvis en kunds bonus eller ihopsamlade poäng är tillgängliga var man än väljer att handla.

Samma modul ger även tillgång till Jetshops nya Mina Sidor. Där kan kunderna enkelt hitta sin order oavsett inköpskanal, få överblick över sina ihopsamlade bonuspoäng och bonuscheckar plus att de få tillgång till sina kvitton.

NYA GRÄNSER, MÅLGRUPPER OCH MÖJLIGHETER
Det har även blivit möjligt att skydda specifika handelskanaler med inloggning. Detta gör det möjligt att dela upp e-handeln mellan en lösenordsskyddad kanal som används för B2B-försäljning och en öppen B2C-kanal som är tillgänglig för alla.

Det finns även nya möjligheter för de e-handlare som vill att kanalen ska vara tillgänglig från flera länder. Förutom att addera den nationella toppdomänen i URL:en kan man nu med Jetshops kanalhantering använda sig av en internationell domän med kanalspecifika subkataloger för alla landsspecifika sidor.

FILTRERING SOM GYNNAR KUND OCH ADMINISTRATION
Ett flertal av de funktioner som vi har lanserat sedan året började är kopplade till arbetet med att publicera, hantera och hitta artiklar. Vi har därför arbetat fram funktioner som både automatiserar arbetet bakom e-handeln, samtidigt som de gör det enklare för både slutkund och sökmotorer att hitta rätt information om varje produkt.

Här är några av de funktioner som vi har introducerat och som nu är tillgängliga för alla Jetshop Commerce-kunder:

  • Hantering av familjeartiklar med samma canonical
  • Filtrering och gruppering av custom fields/malldelar för artiklar i e-handeln
  • Custom feeds/malldelar för att addera produktfält och för att kunna filtrera på exempelvis produkter, material eller funktioner
  • Dynamiska kategorier som uppdateras automatiskt utifrån kända produktegenskaper
  • Automatiserad publicering av nyheter för förenklad hantering av produkter

Mer info?

Kontakta din säljare
Eller hör av dig till
Jetshop Commerce Funktionalitet Kampanjhantering Lojalitet Filtrering Cross-border Commerce Omnichannel Retailing