Nyhet

Jetshop levererar lösning för entrébiljetter till Skansen

Skansen, Svergies mest besökta museum, lanserar e-handelslösning för biljetter online tillsammans med Jetshop, Nordens största leverantör av e-handelssystem. Genom Jetshops system kan Skansen erbjuda sina kunder att köpa årskort och entrébiljetter för alla säsonger.

”Att kunna få sina biljetter direkt i mobilen och på så sätt undvika onödigt köande är för oss en självklarhet idag”, säger Fredrik Hedblom, COO på Jetshop.

Jetshop har skapat två shopar med fokus på användarvänlighet och funktionalitet, biljettshop för konsument och försäljning av Skansens egna produkter och souvenirer online.

I biljettshopen sker köp av årskort, aktivering av årskort och även återaktivering av kort. Kunden erhåller SMS och epost med en QR-kod som sedan enkelt används vid entré till park. Jetshop har de senaste åren satsat hårt på Nöjesparksindustrin då den är perfekt lämpad för multikanallösning som går i direkt linje med Jetshops erbjudande inom Omnikanal. Lösningen maximerar besökarens upplevelse både före, under och efter besöket.

Under hela Black Weekend ökade den totala omsättningen med 84% och totalt antal transaktioner med 89% jämfört med motsvarande helg 2015.

Skansen gör sällskap på samma tekniska plattform som både Liseberg och Parks & Resors där Gröna Lund, Kolmården, Furuvik, Aquaria och Skaras Sommarland ingår.

”Vi har tagit med oss många års kompetens från att arbeta med nöjesparker som Gröna Lund & Liseberg och investerat i en teknisk plattform helt anpassad för försäljning av entréer, årskort och andra parkprodukter. Kraven på realtidsintegrationer och prestanda är mycket högre än för e-handel av fysiska artiklar.”, säger Kristofer Hillhammar, CPO på Jetshop.

Mer info?

Fredrik Hedblom
COO, Jetshop
Jetshop Skansen Biljettsystem SMS QR-kod Realtidsintegrationer