Drift och underhåll är högsta prioritet

Har du din webshop på våra servrar ska du kunna känna dig trygg.
Att hålla servrarna igång är vår högsta prioritet.
På grund av omständigheter som vi inte kan råda över, sker tyvärr störningar ändå.
Här hittar du all info om planerade underhåll, status på eventuella driftstörningar och när felet förväntas vara åtgärdat.

Driftstörning Klarna

2017-10-19
Klarna har just nu en pågående driftstörning i deras livemiljö vilket kan påverka betalningar/orderflödet. Se mer information på deras driftstatussida: status.klarna.com
Detta ska nu vara löst.

Driftstörning E-butik

2017-10-19
Just nu har vi en driftstörning hos en leverantör som drabbar kunder som ligger på E-butiks plattform. Tekniker jobbar på problemet.
Störningen är nu avhjälpt.

Driftstörning Klarna Checkout – Klarna direktbetalning

2017-10-11
Klarna verkar just nu ha problem med betalningar via Klarna Direkt (ett betalsätt inuti Klarna Checkout), detta har blivit bekräftat av Klarnas butikssupport. Just nu har vi ingen mer information utan hänvisar till Klarnas butikssupport.

Driftstörning produktadministration

2017-10-10
För närvarande kan vissa shoppar uppleva problem med att nya eller ändrade produkters information inte slår igenom publikt eller att produkten är dold helt och hållet. Detta beror på ett problem i indexeringstjänsten. Tekniker jobbar på att lösa problemet.
Problemet är nu avhjälpt. Det kan fortsatt vara lite köer på indexeringstjänsten till följd av detta, det borde dock lösa sig under kvällen.

Driftstörning betalningsaktivering

2017-10-10
För närvarande kan vissa shoppar uppleva problem med att aktivera betalningar gjorda via t.ex. Klarna Checkout via Jetshop admin eller Jetshop API. Man får då ett felmeddelande som säger att ett okänt fel har uppstått. Tekniker jobbar på att lösa problemet. Tills vidare kan man aktivera betalningen via betalmetodens eget admin, t.ex. Klarna Online eller motsvarande.
Problemet är nu avhjälpt.

Driftstörning Loopia

2017-10-05
DNS-leverantören Loopia rapporterar just nu en driftstörning. Inga av Jetshops system är påverkade. Kunder som använder Loopia som DNS-leverantör kan dock uppleva driftstörningar på sin butik. Loopia har information på sin driftstatussida här: www.driftbloggen.se.

16:30 meddelar Loopia att problemen är avhjälpa.


Driftstörning – Jetshop-plattformen

2017-09-28 – Ett fåtal kunder på Jetshop-plattformen påverkas just nu av en driftstörning. Shoppar som påverkas går inte att nås i front eller admin-del. Tekniker arbetar med att lösa problemet snarast.
Siterna svarar nu som vanligt igen.

Driftstörning Dibs

2017-09-18
Vi har just nu indikationer på att det är problem att lägga ordrar via Dibs. Vi undersöker problemet och kommer uppdatera med mer information inom kort.
Uppdatering 13.00: Det är Dibs som har gjort en release som verkar ha påverkat flödet. Dibs håller på att undersöka på sin sida om det går att rulla tillbaka eller lösa på annat sätt. Ordrar som läggs under denna tid kommer antagligen behöva tändas upp i efterhand av Jetshop. Vi kommer återkomma med information om detta när vi vet mer.
Uppdatering 15.00: Det ska fungera nu för nya ordrar som läggs sedan strax efter 14.00. Vi väntar fortfarande på återkoppling för vad som gäller för de ordrar som lagts under tiden för felet.
Uppdatering 18.00: Dibs kommer att göra en ny ”push” för varje order som drabbats av problemet. Detta innebär att alla ordrar kommer att dyka upp i Jetshop-admin som vanligt. Ordermail kommer också att skickas ut i samband med detta. Notera att eventuella Dubbelordrar behöver hanteras manuellt av er som shopägare.

Driftstörning Jetshop

2017-08-25
Ett fåtal kunder på Jetshop-plattformen påverkas just nu av en driftstörning. Shoppar som påverkas går inte att nås i front eller admin-del.
Tekniker arbetar med att lösa problemet.

Problemet är nu löst

Driftstörning Klarna Checkout

2017-08-22
Vi har just nu indikationer på att det är problem med ordrar gjorda via Klarna Checkout, att dessa ej går igenom direkt. Klarna har information på sin driftbloggsida här: status.klarna.com. Ordrar som är gjorda under tiden för driftstörningen kommer aktiveras efterhand under dagen när störningen är avklarad och gå att hantera som vanligt.
Problemet hos Klarna är nu avhjälpt. Ordrar som lagts under tiden för driftstörningen kommer att försöka aktiveras under dagen idag men det kan ta upp till 48h. Kontakta Jetshop support om ni har någon order som ändå saknas efter 48h.

Driftstörning betalningsaktivering

2017-08-15
För närvarande kan vissa shoppar uppleva problem med att aktivera betalningar gjorda via t.ex. Klarna Checkout via Jetshop admin eller Jetshop API. Man får då ett felmeddelande som säger att ett okänt fel har uppstått. Tekniker jobbar på att lösa problemet. Tills vidare kan man aktivera betalningen via betalmetodens eget admin, t.ex. Klarna Online eller motsvarande.
Problemet är nu avhjälpt.

Driftstörning E-butik

2017-07-12

Just nu har vi en driftstörning på vår plattform E-butik. Störningen kan göra att vissa sidor av sajten och/eller admin inte går att nå. Tekniker jobbar på att lösa problemet.

Uppdatering: Ett flertal problem är lösta och tekniker fortsätter arbeta för att avhjälpa hela driftstörningen. Problem kan fortfarande uppstå vid nyskapande av kampanjer i E-butik. Skulle ni uppleva problem, vänligen kontakta Jetshop Support. Driftstörningen har även berört e-postutskick via E-butik, detta är nu löst. Vi uppmanar er att säkerställa att ni fått information om alla ordrar genom att kolla under beställningar i E-butik admin.

Driftstörning Portsgroup

2017-07-06
DNS-leverantören Portsgroup upplever just nu en driftstörning. Inga av Jetshops system är påverkade. Kunder som använder Portsgroup som DNS-leverantör kan dock uppleva driftstörningar på sin butik.
Postgroup rapporterar nu att problemet är åtgärdat.

Driftstörning Jetshop

2017-06-13
Just nu har en av våra leverantörer en driftstörning som gör att vissa shoppar inte går att nå. Detta påverkar ett fåtal kunder som använder sig av Jetshop-plattformen. Tekniker jobbar på att lösa problemet.
Problemet är nu avhjälpt.

Driftstörning E-butik

2017-06-10
Just nu har vi en driftstörning på vår plattform E-butik. Störningen kan göra att vissa sidor av sajten och/eller admin inte går att nå. Tekniker jobbar på att lösa problemet.
Problemet är nu avhjälpt.

Driftstörning

2017-05-23
Just nu är det problem med vissa internetleverantörer, detta kan orsaka att sidor laddar långsamt. Vi inväntar på att problemet ska bli löst.
Problemet är nu avhjälpt.

Driftstörning E-butik

2017-03-27
Just nu har vi en driftstörning på vår plattform E-butik. Störningen kan göra att vissa sidor av sajten och/eller admin inte går att nå. Tekniker jobbar på att lösa problemet.
Uppdatering 16.00: Störningen ligger hos en av våra driftpartners och de jobbar på problemet. I nuläget finns ingen tidsprognos för när felet kan vara avhjälpt men vi uppdaterar denna sida så fort det finns mer information

Problemet är nu avhjälpt.

Driftstörning Jetshop

2017-03-18
Just nu har en av våra leverantörer en driftstörning som gör att vissa shoppar inte går att nå. Detta påverkar ett fåtal kunder som använder sig av Jetshop-plattformen. Tekniker jobbar på att lösa problemet.
Problemet är nu avhjälpt.

Driftstörning Jetshop

2017-03-15
Just nu har en av våra leverantörer en driftstörning som gör att vissa shoppar inte går att nå. Detta påverkar ett fåtal kunder som använder sig av Jetshop-plattformen. Tekniker jobbar på att lösa problemet med högsta prioritet.
Problemet är nu åtgärdat hos leverantören och alla butiker håller på att startas upp och butiker kommer börja svara normalt allteftersom. Vi uppdaterar igen när alla butiker startat upp.
Problemet är nu helt avhjälpt och alla butiker svarar nu som vanligt igen.

Driftstörning Jetshop

2017-03-08
Just nu har vi en driftstörning som gör att vissa shoppar inte går att nå eller svarar långsamt. Tekniker jobbar på att lösa problemet med högsta prioritet. Detta ska vara löst nu.

Driftstörning Jetshop

2017-02-20
Just nu har vi en driftstörning, och vissa shoppar kan ha problem med att det går långsamt, eller att shoppen inte svarar i fronten, samt administrationen.
Vi jobbar att få detta löst så fort som möjligt.