Definition av Jetshop Jour

Jetshop Jour gäller endast för affärskritiska fel i webbutiker som ligger på Jetshop Commerce-plattformen – dvs inte E-butik-plattformen.

Vid akuta driftsproblem utanför ordinarie öppettider, går det att maila till jour@jetshop.se. Skriv telefonnummer och företagsnamn i e-mailets ämne så återkommer vi till dig så snart vi kan. Om ärendet inte är akut, dvs vanliga supportfrågor, frågor om funktionalitet etc, debiteras arbetstiden enligt gällande prislista.

Affärskritiska fel/problem

En affärskritisk driftstörning kännetecknas av att kunderna i er shop av någon anledning inte kan handla.

Exempel på detta kan vara:

  • En eller flera betaltjänster fungerar ej
  • Det går ej att lägga produkter i varukorgen
  • Det går ej att slutföra en order
  • Webbutiken svarar ej

Var vänlig säkerställ att problemet du upplever inte är lokalt genom att:

  • Tömma cachen i din webbläsare
  • Testa andra hemsidor
  • Testa i andra webbläsare
  • Testa på en annan dator om möjligt

Om du blivit upplyst av en kund om ett fel, måste du som ägare av webbutiken först verifiera felet innan du kontaktar jouren!

Övriga, ej affärskritiska, fel/störningar kommer ej behandlas utan hanteras av Jetshop support på ordinarie arbetstid (mån-fre 08 -19, lör-sön: 10-14). Önskas ändå hjälp kommer vi att ge er ett förslag på tidsåtgång. Du blir då debiterad med gällande timtaxa på 2100 kr/tim för ärendet. Minimidebitering är en timme.

Scenarion där Jetshop Jour KAN hjälpa dig:
Du kommer inte åt din webbutik och du har testat att andra webbsidor fungerar att surfa till.

Exempel på faktorer vi INTE kan påverka:
Lokala fel hos användaren så som fel på dator, mjukvara eller internetuppkoppling.

Scenarion där Jetshop Jour INTE kan hjälpa dig:
Icke affärskritiska fel som hindrar er från att administrera er webbutik. Exempel på dessa kan vara att ni inte kan lägga till / ändra / ta bort produkter / kategorier / sidor / nyheter / erbjudanden.