Trygghet att växa internationellt

ETT LÅNGVARIGT SAMARBETE

24.se erbjuder tillbehör till hemelektronik till rätt pris. I webbutiken finns tillbehör till mobiltelefoner, datorer, tv, spel, surfplattor, laptops och minneskort, men även hem- & fritidsprodukter.

24.se grundades i Kalmar redan 1992. Bolaget såg tidigt nätets möjligheter och satsade redan 2005 på e-handel, då man påbörjade samarbetet med Jetshop. I början drevs e-handeln som ett sidoprojekt, i liten skala, för att så småningom öka i omfattning. Bolaget finns i dag etablerat i Sverige, Norge, Danmark och Finland.

E-HANDELNS RESA

Från starten var allt arbete manuellt, order kom in via fax, adresslappar skrevs för hand och funktionerna var väldigt begränsade. Då volymen var så pass låg sågs det inte som något problem, men i takt med e-handelns expansion så krävdes mer och mer automatiserade funktioner och idag sker nästan alla uppdateringar automatiserat via externa system integrerade med Jetshops API:er.

Jetshop 24.se Lager Lagerhantering e-commerce

Vi har kunnat växa och anpassa vår verksamhet sömlöst.

Oscar Johansson, 24.se
Jetshop 24.se e-handel e-commerce drift kundservice partner fullt integrerat Jetshop 24.se responsiv e-handel som skapar tillvaxt

En gemensam utveckling

– Då vi startade vår e-handel nästan samtidigt som Jetshop startade sin verksamhet, byggdes en hel del funktionalitet tillsammans utifrån våra behov. I takt med att vi ökade vår omsättning så har även Jetshop följt med på denna tillväxtresa i samma takt, med nya förbättrade funktioner, och det är nog den största anledningen till att vi har varit kvar i alla dessa år, säger Oscar Johansson, VD på 24.se

Över landsgränserna

24.se ser nu fram emot att fortsätta växa i den takt de vill utan att göra avkall på sitt motto, dvs. att alltid ha nöjda kunder, och är i full färd med att lansera sin responsiva shop för att även mobila kunder ska få full funktionalitet.

Samtidigt ser de e-handeln som helt gränslös och vill fortsätta växa internationellt. 24.se använder Jetshop Channel Technology för att i skrivande stund kunna sälja i 4 länder. Just Jetshop Channel Technology är en förutsättning för snabb internationell expansion.

Att växa via samarbeten

– Då plattformen är så pass öppen har vi kunnat växa och anpassa vår verksamhet sömlöst. I början gjordes det mesta direkt i Jetshop, men efter växtverk, nu med 5000-10000st nya unika produkter per år som ska publiceras i 4 olika länder så blir manuellt pålägg omöjligt. Numera är det mesta automatiskt synkat mot Jetshops nya API, vilket fungerar bra, fortsätter Oscar Johansson.

Företagets VD ser ljust på framtiden. Han ser att e-handeln i norden ökar som aldrig förr och en förutsättning för att kunna fortsätta växa är ett fungerande samarbete med partners.

– Det bästa med Jetshop är att deras plattform är stabil, nertiden är obefintlig, samt att hjälpen är nära till hands när man behöver det. Det är A och O för att kunna ha en fungerande
e-handelsverksamhet. Relationen med Jetshop är bra, personliga kontakter och account managers är väldigt viktiga för att få tillit till varandra, avslutar Oscar Johansson.

Besök 24.se

Mer info?

Juhani Mäkinen
ACCOUNT MANAGER