Att hjälpa kunden hitta rätt

24_white

För Anders Carlsson, som har varit VD på Hylte Jakt & Lantman sedan 2015, kommer relationen mellan personalen och kunderna alltid stå i centrum. De som vänder sig till butiken i Hyltebruk eller på webben ska alltid känna sig trygga med den produkt de söker och i hjälpen de kan få från personalen. När det blev dags för Hylte Jakt & Lantman att göra en omfattande satsning på sin e-handelskanal föll valet på oss och på vår plattform Jetshop Commerce.

Kunskap i alla kanaler

Företaget har hunnit med en otrolig resa sedan starten år 1911. De har gått från att vara en klassisk lantmannaförening för ortens lantbrukare till Sveriges största företag inom jakt, med en omsättning på över 150 miljoner kronor. Sedan Hylte Jakt & Lantman adderade den digitala försäljningskanalen har beställningarna ökat i antal för varje månad som har gått. Och från det att Anders Carlsson blev VD för företaget har e-handeln varit ett viktigt fokusområde för deras utveckling framåt.

– Vårt kunnande är det som har gjort företaget unikt. Därför arbetar vi hela tiden för att personerna på Hylte och deras kompetens ska vara tydlig även på webben, säger Anders Carlsson.

Jetshop Hylte Jakt och Lantman Omnichannel retaling E-commerce E-handel

Majoriteten av vår framtida potential ligger i e-handeln

Anders Carlsson, Hylte Jakt & Lantman
Jetshop Hylte Jakt & Lantman omnichannel retailing SaaS teknik kunskap partner Jetshop Hylte Jakt och Lantman Butik Store Omnichannel Retaling

Ett värdefullt samspel

Idag når företaget ut med sina produkter inom allt ifrån jakt- och lantbruksutrustning till djurfoder och hushållsprodukter till en stor del av den svenska marknaden via e-handeln. Deras fysiska butik besöks av människor i närområdet, personer som reser dit för att hitta rätt produkter under jaktsäsonger – såväl som de som ringer och gör en beställning eller ber om råd. Oavsett hur kunderna hittar till Hylte Jakt & Lantman ska man alltid få samma känsla.
– Vi ser jättefina synergier mellan e-handeln och butiken. Och vi har sett till att man direkt känner av den höga servicegraden online som man gör i butiken. Det handlar om att hela tiden göra små kontinuerliga förbättringar av allt från betalmetoder till logistikflöden. Det är detaljer som kunderna lägger märke till, fortsätter Anders Carlsson.

Med gemensamma målsättningar

Hylte Jakt & Lantmans nya steg i satsningen på omnikanal och på effektiviseringen av e-handeln togs under våren 2016 – när den nya webbhandeln lanserades på Jetshop Commerce.
– Under de senaste åren har vi ökat vår omsättning med 50 miljoner kronor, och det är e-handeln som vi har att tacka för majoriteten av den ökningen. Det är Jetshop en stor del av. Vi har kunnat utvecklas tillsammans och jag känner mig väldigt trygg i det arbete vi gör tillsammans. Majoriteten av vår nuvarande tillväxt och framtida potential ligger i e-handeln och jag är väldigt optimistisk inför de närmaste åren, säger Anders Carlsson.

En konkurrenskraftig aktör

Implementeringen av den uppdaterade, responsiva e-handelslösningen har gett företaget tillgång till integrerade funktioner för digital marknadsföring, merförsäljningsfunktionalitet, B2B-funktioner, hantering av paketartiklar och mycket mer. Jetshop Commerce integrerades även med företagets befintliga affärssystem.
– Jetshops SaaS-lösning har varit klockren för oss. Det gör tröskeln lägre för att kunna komma in och vara konkurrenskraftig på marknaden. De har levererat en kostnadseffektiv lösning som vi aldrig hade kunnat utveckla och hålla uppdaterad själva, avslutar Anders Carlsson.

Till Hylte-lantman.com

Mer info?