Med trygghet och expertis i fokus

24_white

JOY SATSAR PÅ OMNICHANNEL

Modekedjan JOY har precis som Jetshop sitt ursprung i Göteborg. Huvudkontoret ligger fortfarande kvar i Göteborg, där designteamet skapar inspirerande mode som framhäver stil och personlighet.

JOY har 54 butiker runt om i Sverige, där besökare möts av personliga, ombonade butiksmiljöer. JOYs mål är att hjälpa kvinnor mitt i livet att hitta sin stil och satsar därför mycket på ett välmatchat sortiment med en inspirerande variation, i både butiker och på nätet.

Förändring i rätt riktning

2013 startade JOY sin e-handel och satsade från början på Jetshop Commerce. Sedan 2013 har e-handeln haft en stadig tillväxt och JOY valde att satsa ännu mer på e-handel 2014 med en ombyggnation. Sedan dess har man sett en avsevärd ökning i trafik och försäljning. Idag är JOYs e-handel en av deras största butiker.

Jetshop Joy Omnichannel Retaling Fashion

För oss var Jetshop ett självklart val

Matilda Mohlin, JOY
Jetshop Joy Joyshop e-handel e-commerce webbshop omnichannel retailing tillvaxt Jetshop Butik In-store omnichannel retaling

Vad joy prioriterade

Valet av leverantör för e-handeln var självklar. Viktiga faktorer som trygghet, men också expertkunskap och resurser som JOYs e-handelsteam kunde använda sig av i olika projekt och satsningar för att utveckla e-handeln gjorde att valet föll på Jetshop.

 

En gemensam satsning

– För oss var Jetshop ett självklart val. Vi letade efter en leverantör som kunde ge oss trygghet och expertis. Men det kanske viktigaste för oss var att vi kände att vi kunde arbeta bra tillsammans, för att nå våra mål.

 

Besök Joyshop.se

Mer info?

Martin Myhrman
Key Account Manager