Jetshop söker supporttekniker

Supporttekniker till Sveriges ledande leverantör av SaaS-plattformar för e-handel

Är du en driven och passionerad supporttekniker med ett äkta genuint intresse för kunder? Vill du vara med om en teknisk och personlig utvecklingsresa i ett kundfokuserat team hos Skandinaviens ledande produktbolag inom området? Då är Jetshop företaget för dig!

Om Jetshop

Jetshop AB är den självklara kunskaps- och teknikpartnern för framgångsrik e-handel. Jetshop erbjuder en skalbar helhetslösning för omnichannel och crossborder-försäljning mot mid-size retailers. Jetshop utvecklar Nordens ledande e-handelssystem Jetshop Commerce och arbetar med några av Sveriges främsta varumärken. Det är ett framgångsrikt tillväxtbolag med passion för e-handel. Med cirka 55 anställda och fler än 1000 kunder, hjälper Jetshop sina kunder att lyckas tack vare sitt helhetsgrepp på e-handelslösningar. Med moderna kontor i centrala Göteborg, erbjuder Jetshop sina medarbetare en trivsam arbetsmiljö där de kan utvecklas i drivna team med kundfokus.

Om tjänsten

Jetshop fortsätter att växa och söker nu flera skickliga supporttekniker. Som supporttekniker på Jetshops huvudkontor i centrala Göteborg kommer du att arbeta tillsammans med kunniga och drivna kollegor som supportar våra kunder. Du kommer att hjälpa kunderna via telefon och e-post, men även finnas tillgänglig för frågor inom den interna organisationen. Det är en bred teknisk tjänst som ställer krav på djupa kunskaper, men ger också stora möjligheter att lära sig nya saker. Dina arbetsuppgifter är väldigt varierande, men riktar sig främst mot vår plattform och tilläggstjänster.

Om dig

Du ställer höga krav på dig själv och dina medarbetare och räds inte en rejäl utmaning. Du är driftig, kommunikativ, social teamplayer, beredd att gör det lilla extra, brinner för det du gör och vill hjälpa till att bidra med att göra Jetshop ännu bättre. Du är en problemlösare som drivs av ett genuint intresse att få nöjda kunder och uttrycker dig på ett bra och pedagogiskt sätt i tal och skrift på både svenska och engelska. Rollen som teknisk support handlar även om att tänka på prestanda, tillgänglighet, skalbarhet och underhåll, samt vad som är bäst för kunden. Rätt inställning är enormt viktig!

Din kompetens

  • HTML
  • CSS
  • God känsla för service
  • Social
  • Kommunikativ
  • Teamspelare
  • Javascript (Query)
  • Sökmotorsoptimering
  • Databashantering

Meriterande kompetens

  • Relevant eftergymnasial utbildning
  • Tekniska hobbyprojekt inom system- och eller/webbutveckling

Om du älskar tekniken i kombination med äkta service till kunden, så är du varmt välkommen att skicka in din ansökan!

Mer information

Skicka din ansökan till jobb@jetshop.se. Vi arbetar med löpande urval så dröj inte med din ansökan.

Uppdragsgivare: Jetshop AB
Placeringsort: Göteborg

Har du frågor om tjänsten, vänligen kontakta:

Oskar Tornberg, Customer Service Manager
oskar.tornberg@jetshop.se

Caroline Johansson, HR Manager
caroline.johansson@jetshop.se, 0708-10 83 76

Vänligen respektera att vi gjort vårt val av rekryteringsmetod och är inte intresserade av kontakt från annons- eller rekryteringsbolag.

Kontakta oss för mer framgång

Med Jetshop Commerce får du en trygg e-handelsplattform, byggd för att passa just din affär.

56%
Jetshops kunder växer 56% mer än branschen i övrigt
85%
Upp till 85% lägre cost-of-ownership än licensbaserade system
99,9%
Övervakning och jour ger i snitt 99,9% upptid. Din affär i säkra händer.

Tack för ditt e-mail!