Resurs Bank

Ge din kund samma köpupplevelse oavsett kanal Med Resurs Banks flexibla betallösningar gör du det enkelt för dina kunder att handla, oavsett vilken kanal de väljer, både online och i fysisk butik. Din kund får en sammanhållen köpupplevelse och kan välja att betala via faktura, delbetalning eller konto. Våra betalsätt fungerar även i mobilen som blir en allt viktigare del för konsumenten vid köpet. Med vår app Loyo får din kund inte bara ett flexibelt betalsätt utan du kan även ge belöning i form av bonus, rabatter och specialerbjudanden direkt i mobilen. Resurs Bank tar väl hand om din kund under hela köpprocessen, från köptillfället till efter leverans av produkten. Vi finns i hela Norden och arbetar nära dig som partner för att skräddarsy en lösning som ger mer lojala och nöjda kunder. Bland våra kunder finns både stora kedjor och mindre specialiserade e-handlare som Netonnet.se, Bauhaus.se, Mio.se, Motorsweden.se och Babyproffsen.se.

Gå gärna in på resursbank.se och läs mer om våra lösningar och vad våra kunder tycker. Det går också bra att ringa på 042-38 20 40, så berättar vi mer.


Resurs Bank

Finanseringslösningar
Vi tycker att det ska vara enkelt att betala oavsett var, när och hur man väljer att göra det. Samtidigt ska det vara tydligt för såväl kund som återförsäljare vad som sker i processen.

Alltid erbjuda de bästa betalningslösningarna

  • 30-60 dagar betaltid.
  • Fungerar i både butik och på webben.
  • Klarar höga ordervärden.
  • Delbetalning kostnadsfri för handlaren.
  • Inga fasta kostnader och ingen bindningstid.
  • Handlaren får pengarna bankdagen efter köp.

Resurs Banks kärna har alltid handlat om att erbjuda de bästa betalningslösningarna inom detaljhandel med fokus på flexibla delbetalningsalternativ för alla kanaler. Oavsett om kunden handlar på nätet eller i butik ska det finnas en valfrihet och möjlighet till räntefri delbetalning i upp till 24 månader. På så sätt kan slutkunden själv välja när produkten ska slutbetalas, något som ökar storleken på snittordervärdet.

Resurs Banks kärna har alltid handlat om att erbjuda de bästa betalningslösningarna inom detaljhandel med fokus på flexibla delbetalningsalternativ för alla kanaler. Oavsett om kunden handlar på nätet eller i butik ska det finnas en valfrihet och möjlighet till räntefri delbetalning i upp till 24 månader. På så sätt kan slutkunden själv välja när produkten ska slutbetalas, något som ökar storleken på snittordervärdet.

Flexibel faktura
Vid fakturabetalning får slutkunden extra lång tid för att betala. Alltid minst 30 dagar men kan vara ända upp till 60 dagar beroende på när i månaden köpet görs. Kunden har även möjlighet att skicka sin beställning till en alternativ leveransadress genom att signera med bank id.

Anpassade lojalitetsprogram
Tillsammans med butikerna kan vi ta fram anpassade lojalitetsprogram med konto-lösningar och kundklubb i mobilen. Något som bl.a. innebär att kunden kommer tillbaka och handlar både oftare och för högre snittordervärde.


Betalningslösningar Resurs Bank

Kundvänlig faktura
Resurs Banks faktura-tjänst bygger på en enkel köpprocess som kräver minimalt med information. Genom att fylla i ett fåtal uppgifter genereras en faktura som kunden har upp till 60 dagar på sig att betala. Det finns även möjlighet att dela upp betalningen över en längre period. Fakturan kan även användas vid beställning till annan leveransadress än folkbokförd adress.

  • Marknadens längsta betaltid på upp till 60 dagar
  • Möjlighet till flexibel delbetalning
  • Kan användas även vid beställningar till annan adress än folkbokförd adress

Delbetalning
Genom att erbjuda delbetalning kan slutkunden dela upp sin betalning på en längre period och får större möjlighet köpa exakt den produkten de vill ha. Kunden väljer själv hur den vill lägg upp sin återbetalning och har upp till 60 dagar på sig att göra sin första inbetalning.

  • Möjlighet att dela upp betalningen efter behov
  • Första inbetalning efter 60 dagar
  • Kunden kan slutbetala när de vill

Skräddarsydda kampanjer – Köp nu, betala senare
Tillsammans med handlaren tar vi fram anpassade kampanjer. Det kan vara erbjudande av typen ”Köp nu och betala om tre månader” eller framskjutna betalningar (t.ex. köp nu betala vid Midsommar, efter jul etc.) På så vis kan vi ta fram framgångsrika lanseringar som kan anpassas efter säsong med en attraktiv betalningsmöjlighet i grunden.

  • Förmånliga betalningsmöjligheter
  • Optimering av lansering

Loyo – Kundklubb i mobilen
Loyo är bank-appen som samlar alla kundklubbar, bonuskort, presentkort och kreditkort på ett och samma ställe. Idén är att slippa alla plastkort som tar upp plats i plånboken och ha allt tillgängligt direkt i mobilen. I appen kan användaren bläddra bland sina kort samt ta del av erbjudanden. Loyo tilldelades utmärkelsen Årets Bankapp 2015 av tidskriften Privata affärer.

  • Kunderna slipper alla plastkort i plånboken
  • Du som handlare finns alltid i fickan hos din kund