E-COMMERCE STRATEGY MANAGER – JETSHOP

Gillar du försäljning online, digital marknadsföring och är en riktig e-handelsnörd? Känner du att det finns alldeles för många e-handlare som skulle kunna arbeta bättre, smartare och mer fokuserat? Blir du tillfredsställd av att hjälpa andra till framgång? Älskar du att analysera data och bygga business case? Är du en affärsutvecklare som går igång på orden kvalitativ trafik och konverteringsgrad? 

Sök då tjänsten som E-commerce Strategy Manager på Jetshop! 

OM JETSHOP 

Jetshop är en innovativ teknik-, strategi- och kunskapspartner som brinner för kundens framgång i alla kanaler. Vi älskar digitalisering och handel, tror på tekniken och ser möjligheterna växa när den traditionella detaljhandeln möter de digitala plattformarna. Vårt uppdrag är att skapa rätt förutsättningar för framgångsrik e-handel. 

Grunden i vår verksamhet är Jetshop Commerce, en ledande SaaS plattform laddad med funktionalitet som gör Jetshop till en komplett partner inom e-handel. 

Jetshop tar även ett strategiskt ansvar och en aktiv roll i att utveckla kundens affär, man har därför gått från leverantör till partner och med oss är och förblir kunden _ONE STEP AHEAD. Det betyder att vi alltid ska ligga steget före – för att våra kunder skall kunna göra detsamma. 

Vi tror på en förändrad kundresa med touchpoints i flera kanaler. Tillsammans kan vi skapa en upplevelse som går bortom handelskanaler, där kundens resa står i centrum.  

Läs mer om oss på: www.jetshop.se 

MÅLBILD ROLL 

E-commerce Strategy Manager har det yttersta ansvaret för kunden och är den som driver kundens affär utifrån kundens målbild. Med det sagt så är det vi som driver affären framåt och sätter agendan för hur vi ska nå alla våra mätpunkter. E-commerce Strategy Manager arbetar med att öka Jetshops omsättning via rådgivning till kund och införsäljning av design och systemutvecklingsprojekt till kund.  ESM ska identifiera kundens långsiktiga och kortsiktiga mål för att kunna arbeta effektivt och på ett tidigt stadium definiera behoven. På så sätt kan vi arbeta proaktivt med kunden. Vad ska vi göra för att nå våra mål kopplade till kundnöjdhet och samtidigt få våra kunder att fortsätta ha förtroende för oss som partner.  

ESM spelar en aktiv roll i att stötta kunden i att driva försäljning och tillväxt. Lägga strategier för kundens e-handeln samt kontinuerligt komma med nya tips och råd kring praktiska åtgärder samt försäljning av design och systemutvecklingsprojekt som ökar kundens omsättning. 

ARBETSUPPGIFTER 

  • Kundansvar – Kontaktperson för urval av Jetshop Elastic kunder 
  • Öka kunds omsättning och säkerställ en snabbare tillväxt än “branschen” 
  • Gör analys, ge rekommendationer samt säkerställ genomförande för ökad försäljning online 
  • Ta emot, specificera, ta fram offert och bygga business case för införsäljning av projekt 
  • Avtalsförhandling 
  • Äga utvalda partnerrelationer för exekvering av samarbetspotential 

DELAKTIG I 

  • Medverka i planering och genomförande av events som Jetshop arrangerar eller medverkar på 
  • Genomföra i webinars för att sprida kunskap om Jetshop, våra partners och om e-handel 
  • Bidra till framtagande av material som används i bolagets content och marketingstrategi 

PERSONLIGA EGENSKAPER 

  • Analytisk 
  • Resultatorienterad 
  • Gillar högt tempo 
  • Ansvarstagande och känner ägarskap 
  • Kundfokuserad och hög servicekänsla 
  • Gillar det personliga mötet och är en relationsbyggare 
  • Strukturerad 
  • Diplomatisk 
  • Lösningsorienterad 
  • Brinner för teknik och den digitala utvecklingen 

MERITERANDE ERFARENHETER 

  • Arbetat med e-handel mot slutkonsument, tex: E-commerce Manager, E-handelsansvarig, Digital Business Manager, CRO 
  • Erfarenhet av arbete som AffärsutvecklareNew business sales, Key account manager  
  • Relevant utbildning inom E-handel, Ekonomi, Försäljning, Marknadsföring 

ARBETAR I FÖLJANDE PROGRAM/VERKTYG 

  • Google Analytics  & Google ad manager 
  • Microsoft Dynamics CRM 
  • Office 
  • Facebook business Manager  

MER INFORMATION  

Befattning:  
E-Commerce Strategy Manager (ESM) 

Avdelning:  
Commercial 

Team:  
ESM 

Roll utgår ifrån:  
Stockholm 

Rapporterar till: 
Head of ESM 

Start av tjänst: 
Omgående 

Nära roller: 
Nära samarbete med kollegor i Commercial och Projektledningsteamet. 

Om du är en person med mycket energi, mycket framåtanda, ett positivt förhållningssätt och vill ha kul på jobbet är du varmt välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev till maria.gustavsson@jetshop.seVi arbetar löpande med urval så tveka inte att höra av dig med din ansökan 🙂 

dsc_6174