Press

HÄNDELSERIKT 2017 FÖR JETSHOP

Fokus på ”revenue share”, ett specialtillsatt Customer Success-team och många nytillkomna kunder: Jetshop kan med facit i hand rubricera året 2017 som ett intensivt och spännande sådant. Dessutom med den nya huvudägaren EOC Capital – och en ny VD.
– Det har varit ett minst sagt händelserikt år, säger VD Fredrik Hedblom.

Jetshops januari tog direkt en rivstart i samband med att EOC Capital – ett Stockholmsbaserat investeringsbolag som fokuserar på företag med tydliga konkurrensfördelar och nischstrategier – gick in som ny huvudägare. Kort därefter meddelade f.d. VD Christian Zanders att han efter 15 år valt att ta sig an nya utmaningar och lät överlämna uppdraget till nuvarande VD Fredrik Hedblom – samtidigt som Jetshops populära försommarevent SEBC stod för dörren.

– Jag kunde inte ha fått en bättre start i min nya roll: SEBC blev fantastiskt lyckat! 800 besökare och 14 talare på 2 dagar, som alla talade mycket inspirerade för e-handelns nutid och framtid. Året har överlag varit minst sagt händelserikt på Jetshop, berättar Fredrik Hedblom.

Från renodlad e-handelsleverantör – till vass helhetslösning

Till de kunder som Jetshop välkomnat hör Hööks, Scorett, Matt-Tema, Cavaliere med fler. Med ”revenue share” – en elastisk premiumplattform – ser Jetshop till att utveckla kundens affär, inte bara som e-handelsleverantör utan även som kunskapspartner –en helhetslösning. Mycket funktionalitet, integrerat betalsystem, användarvänlig design, enkel möjlighet till uppdatering och inte minst det nytillsatta Customer Success-teamet: hos Jetshop får kunden rätt förutsättningar att generera kvalitativ trafik samt nå ökad konverteringsgrad.

92% upp på ett dygn för Jetshops kunder

Det relativt nya inslaget i svensk handel ”Black Friday” blev ännu en gång succé för Jetshops kunder och genererade i en ökning på 92% – däribland för Hööks. Samarbetet mellan hästsportsaktören och Jetshop har resulterat i ny funktionalitet med målet att förenkla kundens köpresa samtidigt som den effektiviserar det administrativa arbetet bakom e-handeln. Ett lyckat drag, skulle det visa sig.

Bytet gick väldigt smidigt och trafik samt konvertering har ökat sedan lanseringen. Vi har nu en plattform som är mer kundfokuserad och kommunikativ än tidigare, säger Robert Kindstrand, Marknadschef på Hööks.

Trendspaning 2018

För 2018 ser Jetshop att den rådande trenden där kunder ser behov av mer avancerad funktionalitet fortsätter. Effektiviserad orderläggning, returhantering och kundtjänst efterfrågas fortsatt starkt och fokus ligger i kvalitativ och innovativ användning.

–Vi ser ljust på de projekt och intressanta utmaningar som väntar under 2018. Dessutom väntar en rad lanseringar – däribland Scorett – som vi förutspår kommer att falla mycket väl ut, avslutar Fredrik Hedblom.

FÖR MER INFORMATION:

Mikaela Lennermar
Marketing Manager
fredrikpress