Nyhet

Klarna ny huvudpartner till e-handelseventet – SEBC

I mitten av maj slår Jetshop återigen upp dörrarna till Scandinavian eBusiness Camp – Nordens viktigaste event för bättre e-handel. Ett forum där e-handlare och e-handelsexperter träffas, lyssnar på inspirerande talare och knyter värdefulla kontakter under avslappnade och trevliga former. Nytt för i år är att betaltjänsten Klarna står som huvudpartner.

”Vi har länge haft ett tätt samarbete med Klarna och att de nu går in som huvudpartner till SEBC innebär att det samarbetet förstärks ytterligare, vilket är jättekul”, säger Olle Hyberg, Chief Networking Officer på Jetshop. Han fortsätter:

”Att de väljer vårt event som arena för att presentera sina nyheter är framförallt bra för alla besökare som är nyfikna på Klarna och ett samarbete med dem, men det är också ett kvitto på att vi faktiskt lyckats skapa den relevanta mötesplats för Nordens e-handlare, som också är tanken.”

En tes som Klarnas Manager Partner Sales Nordics, Peder Holmberg, bekräftar:

”SEBC har vuxit och blivit en av de största och viktigaste mötesplatserna för att träffas och byta kunskaper inom e-handel i Sverige. Därför är vi glada att delta som huvudpartner. SEBC ligger också helt rätt i tiden för att presentera några av våra spännande nyheter. Vi ser fram emot två givande dagar i Göteborg.”

Scandinavian eBusiness Camp arrangeras i år 17–18 maj på Clarion Hotel Post i Göteborg. Under två dagar står en lång rad med inspirerande talare på scen och presenterar dragningar på olika ämnen under temat One step ahead.

”Det känns som ett helt naturligt tema. Vår vision på Jetshop är att vi ska ligga steget före så att våra kunder också ska kunna göra det. På fredagen när besökarna går hem vill vi att de ska känna sig både inspirerade och fyllda av kunskap för att möta de utmaningar som finns nu och framtidsäkra e-handeln ”, säger Mikaela Lennermar, Marketing Manager på Jetshop och eventansvarig för SEBC.

Under kvällen den 17 maj arrangeras också en galamiddag, Jetshop Awards, med prisutdelning där e-handlare från Jetshops kundbas som gjort extra bra ifrån sig uppmärksammas.

FÖR MER INFORMATION:

Mikaela Lennermar
Marketing Manager
klarna-sebc