Break outs

Dag 1 förmiddag

KLARNA
Robin Hammar, Product Manager, Klarna boost
Sal: Vån 2, Brevsorterarsalen del 3
Tid: 10.40-11.00

“Klarna boost”
RobinHammar-Klarna
Mer marknadsföring. Fler anställda. Större lager inför den kommande säsongen. Du vet att du skulle kunna ge ditt företag en boost på många olika sätt. Det är inte idéer eller inspiration som saknas, ibland är det helt enkelt en fråga om kassaflöde. Vi på Klarna känner dig som e-handlare, vi vet hur din försäljning utvecklas och hur många köp du hanterar. Vi vet också att lite extra kan räcka långt. Låt oss ge din försäljning en boost, du väljer vad du vill använda den till. Robin Hammar, Produktägare, kommer berätta om vår nya produkt Klarna boost och hur den kan hjälpa e-handlare att växa.

Anmäl dig


TELIA
Andreas Drougge, CTO, Jetshop
Sal: Vån 2, Brevsorterarsalen den 2
Tid: 10.40 – 11.00

“Bättre konvertering och ökad kundnöjdhet för e-handlare med kunder utomlands”
AndreasDrougge
Idag säljer fler och fler svenska e-handlare på andra marknader än den i hemlandet. Det innebär i praktiken längre avstånd mellan slutkund och server, vilket i sin tur kan påverka sidornas hastighet, kundupplevelsen och konverteringen negativt. Jetshops CTO, Andreas Drougge berättar hur bl a Hylte Lantmän och Chiquelle löser utmaningen med Jetshops samarbete med Telia Company och deras CDN-lösning.
Anmäl dig


REVIDE
Johan Bäckarlin, CEO, Revide
Kristofer Hillhammar, CPO, Jetshop
Sal: Vån 2, Brevsorterarsalen del 1
Tid: 10.40 – 11.00

“Vägen till lojala kunder”
Med en genomtänkt integrationsstrategi och ett bra samarbete är kombinationen Jetshop och Voyado ett kraftfullt verktyg för att bygga lojalitet mot kunderna, på e-handeln och i butiken. Johan Bäckarlin, CEO på Revide och Kristofer Hillhammar från Jetshop berättar om samarbetet och vilka möjligheter det innebär.

Revide är ett produktbolag som driver och utvecklar Voyado, ett molnbaserat lojalitetssystem med 360° kunddatabas, marketing automation, kampanj- och utskicksmotor, rapporteringsverktyg m.m. Förutom innovativ funktionalitet är Voyado så användarvänligt att en marknadsavdelning kan styra sina kundresor på egen hand. Varumärken som XXL, Rusta, Kjell & Company, NetOnNet, Mio, Polarn O. Pyret, JC, MQ m.fl använder idag Voyado som plattform för kundkommunikation och lojalitetsarbete.
Anmäl dig


POSTNORD
Jan Jakobsson, eCommerce Manager, Postnord
Klas Sjöberg, Sales Manager, LogTrade
Sal: Vån 2, Post 4
Tid: 10.40 – 11.00

Delivery Checkout – “Bristande leveransalternativ är inget alternativ idag – låt din kund få välja hur paketet ska tas emot”
1 av 4 kunder lämnar kassan på grund av bristande leveransalternativ och så många som 4 av 5 anser att det är viktigt att få välja det leveransalternativ som passar dem bäst. Det är ingen tvekan om att din kunds köpupplevelse påverkas positivt om du ger möjligheten att välja mellan fler och mer lättförståeliga leveransalternativ i din webbshop. Vår widget Delivery Checkout samlar alla leveransalternativ på ett ställe och kan installeras enkelt i både egenbyggd shop och hyrplattform.

Du väljer vilka leveransalternativ du vill ge dina kunder, resten sköter vår widget som hjälper dina kunder att förstå och välja mellan de olika alternativen, så att de kan göra det mest lämpliga valet. Nöjdare kunder, högre konvertering.

Anmäl dig


RESURS BANK
Emil Eriksson, Omnichannel Manager
Sal: Vån 2, Post 5
Tid: 10.40 – 11.00

“Shopping på kundens villkor”
emil-resurs
Idag står handeln, oavsett kanal, inför flertalet stora utmaningar. Butiskdöd, e-handel från Kina,
Amazons förestående intåg men framför allt ett förändrat kundbeteende.
Omnikanal som tidigare ansågs vara en konkurrensfördel är i dag snarare en nödvändighet för att möta dessa utmaningar.
Tillsammans kommer vi att titta på hur rätt betallösning kan hjälpa er på er omnikanalresa och vara bättre rustade inför ett förändrat kundbeteende.

Anmäl dig


Dag 1 lunch

KLARNA
Derek Homer, Delivery Lead Product
Sal: Vån 2, Brevsorterarsalen del 3
Tid: 12.45-13.15

“Klarna-appen”
Derek-Homer_sajten
Med Klarna-appen får du som konsument kontroll på läget. Du kan shoppa och göra betalningar, få betalningspåminnelser, se allt du köpt, byta betalningsmetod (även efter att du redan handlat), och många andra saker. Och den blir bättre, smartare och smidigare ju mer du använder den. Enkelt uttryckt: Den låter dig handla och betala helt på dina villkor – det är vad vi kallar smoooth. Derek Homer, Delivery Lead Product, kommer att prata om våra nya spännande funktioner för Klarna-appen, hur det kommer att hjälpa våra konsumenter och hur det kommer att gynna våra handlare.

Anmäl dig


ZALSTER
Johan Svärd, Chief Commercial Officer
Emma Kinnås, Sales Manager
Sal: Vån 2, Brevsorterarsalen del 2
Tid: 12.45-13.15

“How to maximize sales with Facebook & Instagram Ads”
The difference between how fast e-commerce companies grow has to do with their ability to scale through efficient marketing channels such as Facebook and Instagram. As a Facebook Marketing Partner Zalster wants to share their experiences on how e-commerce companies can maximize their sales through Facebook & Instagram Ads.
(Dragningen hålls på svenska)

Anmäl dig


REDEAL STHLM
Jens Schill, Founder & CEO
Sal: Vån 2, Brevsorterarsalen del 1
Tid: 12.45-13.15

“Lär av framgångssagorna AirBnb och Dropbox och ta er tillväxt till nästa nivå
-Så här hackar ni word-of-mouth med hjälp av micro influencer marketing. “

Jens-Schill-Redeal
Vad var det egentligen som gjorde att AirBnB och Dropbox lyckades uppnå en så massiv tillväxt på så kort tid? Redeal förklarar mekanismen bakom framgångarna. Därtill får ni veta varför det lönar sig att vara generös om man vill växa snabbt och långsiktigt.

Anmäl dig


POSTNORD
Isabelle Baumann, Head of Customer Insight and value proposition
Sal: Vån 2, Post 4
Tid: 12.45-13.15

“Ska du expandera eller optimera din e-handel? NOW är konceptet som hjälper dig hela vägen”
Isabelle-Postnord
NOW är en totallösning för e-handlare, som vill fokusera på sin kärnverksamhet, säkra tillväxten och öka lönsamheten!
PostNord satsar nu på ett nytt unikt koncept som ska stötta små och medelstora e-handlare på sin tillväxtresa med optimal lagerhållning, distribution och kundkommunikation. Konceptet kallas “NOW” och PostNord kommer att erbjuda en möjlighet för e-handlare att hyra lagerplats, it-system och distributionslösning baserat på behov. Den som vill ska även kunna köpa tjänster inom exempelvis rådgivning, administration och effektiv kundkommunikation. Avtalet och lagrets storlek ska kunna ändras utifrån e-handlarens behov. Om en e-handlare plötsligt ökar sin försäljning ska lagret med enkelhet kunna utökas.

Genom nya affärsmodeller, skalbart koncept och ett sharing economy-tänk kommer NOW att erbjuda e-handlarna tillgång till tjänster och en infrastruktur på ett nytt sätt. Genom konceptet får e-handlarna därmed samma möjligheter och plattform som en etablerad stor aktör.

Kom och lyssna på hur NOW kan hjälpa dig!

Anmäl dig


Dag 1 eftermiddag

JETSHOP
kristofer1
Kristofer Hillhammar, CPO
Sal: Vån 2, Brevsorterarsalen del 3
Tid: 15.30-15.50

“Världens snabbaste e-handel”

Anmäl dig


PULSEN
Ann-Helen Segota, Business Area Manager
Sal: Vån 2, Brevsorterarsalen del 2
Tid: 15.30-15.50

“Vikten av att ha rätt retailkompetens i en snabbrörlig bransch”
Pulsen1

Ann-Helen kommer att prata om vikten av att ha en stabil partner att utveckla sina affärer tillsammans med.
Många företag har stora utmaningar när det gäller tillväxt, expansion och förändringsledning . Att kunna få med både CSR, HR, digitalisering, inköp & logistik är definitiva nycklar för att lyckas framåt!
Vi på Pulsen Retail har den kompetensen!

Anmäl dig


SVEA EKONOMI
Thomas Svensson, Partner & Integration Manager
Yasemin Gültekin, Account Manager
Sal: Vån 2, Brevsorterarsalen del 1
Tid: 15.30-15.50

“B2B E-handel med nya betalsätt i checkouten”
Yasemin-och-Thomas1
Vi lanserar ett nytt betalsätt i vår checkout, speciellt framtaget för dig som säljer eller kommer att sälja inom B2B. Få infon före alla andra genom att vara med redan vid lanseringen. Där bjuder vi dessutom på trendspaning från Yasemin Gültekin och Thomas Svensson. De sammanfattar de senaste trenderna inom B2B; hur de påverkar betalleverantörerna och vilka möjligheter de skapar för dig som säljer på webben. Välkommen till oss den 17/4

Anmäl dig


DIBS
Patrik Müller, e-handelsexpert
Sal: Vån 2, Post 4
Tid: 15.30-15.50

“6 anledningar till avbrutna köp – och vad du gör åt dem”
Patrik-Dibs
44% av konsumenterna har avbrutit ett köp på nätet – och anledningarna är många. Patrik Müller från DIBS går igenom de främsta orsakerna och ger konkreta tips på vad du kan göra åt dem för att öka konverteringen i din webbutik.

Om Patrik Müller
Patrik är e-handelsexpert på DIBS med mer än 15 års erfarenhet av att hjälpa e-handlare med effektiva betalningslösningar på den nordiska och europeiska marknaden. Patrik är en flitig kunskapsdelare och anlitad talare inom e-handel. Spana in @patrikmuller på Twitter.

Anmäl dig


SPEED
Peter Nilsson, vd
Sal: Vån 2, Post 5
Tid: 15.30-15.50

“En 3PL-aktör med fokus på flexibla automatiserade logistiklösningar för framtidens E-handel.”
Peter_Nilsson
E-handeln växer i princip exponentiellt för varje dag som går där flödena i de fysiska butikerna blir mindre och mindre.
Kraven på snabba kostnadseffektiva logistiklösningar ökar dagligen där morgondagens manuella lösningar kommer ersättas med flexibla automatiserade lösningar.
E-handlare ställs inför utmaningar där deras nuvarande, ofta manuella, logistiklösning växer och man måste lägga resurser på att exempelvis utöka sin lokal och finna mer personal istället för att fokusera på att sälja mer.
Hur kan då en 3PL-aktör supportera framtidens E-handlare med att få ökat fokus på sin kärnaffär?
Anmäl dig


Dag 2 förmiddag

JETSHOP
kristofer1
Kristofer Hillhammar, CPO
Sal: Vån 2, Post 4
Tid: 10.50-11-10

“Världens snabbaste e-handel”

Anmäl dig


KLARNA
Björn Widerström, Nordic Senior Partner Manager
Sal: Vån 2, Post 5
Tid: 10.50-11-10

“Upplev onlinekänslan i din fysiska butik”
Bjorn-Klarna
Världen förändras, och det gör också konsumenternas köparbeteende. Med Klarna kan konsumenterna nu få en smidig online-upplevelse även i fysiska butiker. Lösningen revolutionerar konsumentfinansiering och potentiellt också shopping i allmänhet. De enda kraven är (1) att affären har integrerat Klarnas API så att Klarna kan skicka SMS till kundens telefon, och (2) att kunden har internet på sin smartphone. Partneransvarig för Klarnas butikslösningar, Björn Widerström, kommer att prata om hur Klarna har införlivat den oöverträffade användarupplevelsen online till fysiska butiker.

Anmäl dig