Jetshop Awards

E-handelsbranschens stora prisgala

Tanken med Jetshop Awards är att belöna och hylla de som varje dag arbetar hårt för att göra det där extra för sina kunder och höja kvalitén inom e-handeln – och för att inspirera och motivera till fortsatt utveckling av framtidens handel. Jetshop Awards delas varje år ut under SEBC och vinnarna i varje kategori presenteras på SEBC:s stora scen, den 18 maj på Clarion Hotel Post i Göteborg. Priserna från de olika kategorierna delas ut under kvällens Jetshop Awards Dinner.

Börja redan nu att fundera över vem du vill nominera och se som vinnare på stora scenen under Jetshop Awards!

Kategorierna för i år är: Årets butik, Årets design, Årets Bubblare, Årets Raket och Årets Omnikanal

Se några av Jetshops kunder här

Tidigare vinnare:

Jetshop Awards 2017

Vinnare av Årets Butik: Chiquelle.se
Årets butik briljerar i köpupplevelse hela vägen och var juryns stora favorit efter att ha testhandlat i samtliga butiker. De har en social närvaro och ett uttryck som är väl anpassat till målgruppen och har varit tillväxtraket under de senaste åren. Årets vinnare har skapat en smakfull och inspirerande butik med hög produktbildskvalitet som lockar till köp och ger samma goda upplevelse i alla enheter.

Vinnare av Årets Design: Chiquelle.se
Årets vinnare vänder sig till sin målgrupp med ett visuellt försprång. Bilderna bygger en tillit till att siten förstår vem du som handlar är och också kanske vill bli! Att sälja livsstil med kombinationer och att använda bilder med sken av att de nästan är levande materia är utmärkande genomgående och skapar liv på siten. Du tilltalas, vill veta mer och handla mest.

Vinnare av Årets Bubblare är: Hooks.se
Årets bästa nya Jetshopbutik, står för ett oöverträffat helhetsintryck och imponerade på juryn med en mycket fin köpupplevelse. De har en uttalad ambition att uppnå en ännu tydligare och enklare kundresa. Årets vinnare arbetar med en lyckad omnikanal-strategi som genomsyrar hela organisationen och har uppnått en stark utveckling genom sin internationella satsning.

Vinnare av Årets Raket är: Betteryou.se
Årets vinnare lyckas flytta försäljning från fysisk handel till e-handel utan att pressa
priserna. Har en framgångsrik närvaro i sociala kan och arbetar tätt med social media fluencers. Vinnaren har tack vare ett gediget kundarbete och passion för sina produkter sett en overträffad försäljningsökning under året.

Vinnare av Årets Omnikanal är: Lindex.se
Årets vinnare har visat att de förstår hur viktigt det är att integrera butik, medarbetare och instore-funktionalitet för att skapa mervärde genom omni. De ser vikten i att belöna och utmana sina medarbetare för att de ska arbeta mot att bemöta kundens krav och önskemål, inte bara i butik utan även online. de erbjuder sina kunder samma priser och kampanjer oavsett kanal och levererar dit kunden vill. De tänker på enkelheten i köpresan, något som är efterfrågat bland kunder. Omni idag är inte bara teknik, det är de mjuka värdena att nyttja de befintliga kanalerna med ny funktionalitet för att möta kundernas förväntningar som gör det nya bemötandet lönsamt. På ett personligt, innovativt, roligt och lockande sätt erbjuder de sömlös shopping med en hög grad av valfrihet och tillgänglighet.