Jetshop Awards vinnare

Här presenterar vi årets vinnare i Jetshop Awards 2018 med motivering!

Jetshop Awards startades för att belöna och hylla de som varje dag arbetar hårt för att göra det där extra för sina kunder och höja kvalitén inom e-handeln – och för att inspirera och motivera till fortsatt utveckling av framtidens handel. Priserna delades ut av vår Jury med e-handelsexperter.

Årets Nykomling

Motivering 

Priset i Årets Nykomling tilldelas en aktör som under året lanserats eller flyttat sin e-handel till Jetshop, och som från dag 1 satt kundens nuvarande krav och framtida önskemål i främsta rummet.

2018 års vinnare i kategorin Årets Nykomling går till en kedja som i sin omnikanal-strategi utnyttjar styrkan och räckvidden i sina 120 fysiska butiker på ett föredömligt sätt – hela vägen från lager till slutkonsument. Design och navigering är uppenbart prioriterat och noga genomtänkt, vilket ger en härlig kundupplevelse från sök till köp – inte minst i mobilen.

Stort grattis till Årets Nykomling Scorett.se

Årets Butik

Motivering

Priset i Årets Butik tilldelas en aktör som under året drivit sin e-handel på ett exemplariskt sätt på samtliga plan; kund- och köpupplevelse, omnikanalshantering, SEO, tillväxt samt sidans design och navigering.

2018 års vinnare i kategorin Årets Butik går till en handlare som hanterar e-handelns alla delar med bravur, som under året haft en aktningsvärd försäljningsökning, skapat relevant innehåll för besökaren och lyckas gifta online och fysisk butik på ett utomordentligt sätt.

Stort grattis till Årets Butik Hööks.se

Årets Satsning

Motivering

Priset i kategorin Årets Satsning tilldelas en aktör som under året tagit en risk och lyckats. En e-handlare som i sann One Step Ahead-anda gått i bräschen, brutit ny mark och inspirerar branschkollegor.

2018 års vinnare har under året stuckit ut på flera plan, och det som imponerade mest på juryn är företagets crossborder-satsning. Årets vinnare säljer idag på åtta internationella och marknader, och lanserade under det gångna året sina produkter i tre av Europas största länder; Tyskland, Frankrike och Italien.

Vinnaren jobbar med ständigt fokus på att skapa en modern och inspirerande site och de är snabba med att haka på de senaste trenderna – senast: User Generated Content, UGC.

Stort grattis till årets satsning Northernspirit.se

Årets Omnikanal

Motivering

Priset i kategorin Årets Omnikanal tilldelas en aktör som på ett förnämligt sätt lyckats skapa en enhetlig kundupplevelse oavsett kanal.

2018 års vinnare har tack vare nytänk och kloka strategier lyckats få med sig hela organisationen i den digitala transformationen, från ledning till de enskilda butikerna. Mer trafik till butik och webb samt ökade försäljningsvolymer är fina kvitton på såväl nöjda kunder som handlare.

Priset Årets Omnikanal tillfaller en fri fackhandelskedja som vågar sätta sina mål högt och – trots tuff konkurrens – fortsätter att nå dem. Vinnaren har ökat sin omsättning i imponerande 75 månader i följd.

Stort grattis till Årets Omnikanal: Mio

Jetshop Awards Jury