aim’n sportswear – “Aim high, dream big!”

aim’n sportswear omsätter idag ca 65 miljoner kronor och säljer sina produkter via sina bolag i Sverige och Nya Zeeland, samt noggrant utvalda återförsäljare, världen över. Vi är väldigt glada att Tekla Acs och Robin Mostacero, som startade och driver aim’n, kommer och talar för oss på SEBC 2018!

Hör hur de med väldigt små medel lyckades lansera och sälja sina produkter över världen trots att de är ett par, trots att de har en tvååring hemma och trots att de varit totala rookies på allt de gjort (deras ord). Hör deras tankar kring retail kontra online och hör hur de tänkte när de skapade världens första ”inkluderande” sportvarumärke.

Den ständiga drivkraften är att bryta mönster

Tekla är den kreativa motorn, designern och grundaren. Robin är skattejuristen som bytte bana och blev CEO. När aim’n lanserade 2013 var de bland de första på marknaden att skapa färgglada och mönstrade träningskläder, och redan från starten var ”nytänk” ledord. Idag driver de ett av de snabbast växande varumärkena inom träningskläder i Sverige och den starkaste drivkraften är fortfarande att göra sin egen grej och att bryta mönster. Och mottot “sikta högt, dröm stort” återkommer.

Läs om fler talare