Björn Lindblad – VD, Mio

“Mio – Sveriges bäst bevarade hemlighet”

Grunden för att genomföra resan från drygt 2 miljarder i omsättning till 6 miljarder på 5 år har varit passion och kunskap. I en tuff omvärld har Mio lyckats växa i 74 månader på rad, genom att öka besöksutvecklingen och konverteringen i såväl fysisk butik som digitalt. Ett beslut som fattades 2012 var, enligt Björn, direkt avgörande för bolagets digitala strategi. Detta, och vad han menar med att Mio är Sveriges bäst bevarade hemlighet, berättar han mer om för oss under SEBC 2018.

Ska bli störst på möbler år 2022

Björn har varit på Mio sedan 2010. Han började som CFO och jobbade med tillväxtfrågor. Sedan 2013 har han haft VD-posten och 2015 blev han dessutom kommersiell chef med ansvar för marknad och försäljning. Han har tidigare arbetat med PWC, Intersport och HABO-Gruppen.

Förutom familjen, som tar den mesta lediga tiden, är allt som har med en boll att göra ett stort intresse. Björn Lindblad är en lagspelare som på Mio lever efter devisen One Team One Dream – Störst på möbler 2022.

Läs om fler talare