Mattias Andersson, Friends & Insights (House of Friends-koncernen)

Mattias Andersson har gedigen erfarenhet av analys- och CRM-området. Innan han relanserade Friends & Insights arbetade han som Head of CRM Analytics på Scandinavian Airlines, där ett av huvuduppdragen var arbetet med den digitala transformationen som ledde till ett mer kundinsikts- och datadrivet SAS. Dessförinnan var han bland annat CRM & Kundklubbsansvarig för Twilfit, samt analyschef för 3 i Sverige.

Mattias medverkar i boken ”30 Advices from 30 Greatest Professionals in CRM and Customer Service in the World”. I senaste utgåvan av DM-magasinet (1/2018) blev han dessutom utsedd till “De nya makthavarna – E-handeln förändrar marknadsföringen i grunden. Här är experterna du bör lyssna till”. Mattias engagerar sig även som angel investor i ett antal startups.

Data- och kundinsiktsdriven kommunikation – Tips och trix från en 45-årig digital immigrant

Under SEBC presenterar Mattias Andersson en topplista som han satt ihop över konkreta tips kring hur företag och organisationer bättre kan nyttja några av de fantastiska möjligheter till att arbeta mer data- och kundinsiktsdrivet som dagens teknik erbjuder.
Föredraget kommer dock inte bara behandla de tekniska möjligheterna. För även om du har väldens bästa system och oändligt med data måste du och ditt företag troligen arbeta på ett annat sätt för att kunna kapitalisera på detta fullt ut.

Läs om fler talare